Artrose van de grote teen

Artrose is slijtage van het kraakbeen in het gewricht. Dit veroorzaakt pijn. Artrose kan voorkomen in veel gewrichten, ook in de grote teen. De artrose zit dan in het gewricht tussen de grote teen en het eerste middenvoetsbeentje.

Symptomen

Pijn en stijfheid van de grote teen.

Onderzoeken

De arts doet lichamelijk onderzoek en maakt een röntgenfoto.

Behandelingen

Er wordt geprobeerd de klachten zonder een operatie te verhelpen. Zo wordt u gevraagd om op de meest comfortabele schoen te lopen om de klachten te verminderen. Een orthopedisch instrumentmaker, podoloog of podotherapeut kan u hierbij helpen.

Daarnaast kan een fysiotherapeut van het Flevoziekenhuis u helpen bij uw herstel. De fysiotherapeut ondersteunt en begeleidt u tijdens uw opname of na uw vertrek uit het Flevoziekenhuis. Na uw vertrek uit het ziekenhuis kunt u therapie krijgen van onze fysiotherapeuten in de beweeggroep.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met de afdeling Orthopedie via 036 868 88 05.
U kunt ook online een afspraak maken via mijnFlevoziekenhuis.nl.