Verdikking peesblad handpalm (ziekte van Dupuytren)

De ziekte van Dupuytren is een abnormale verdikking met knobbels of strengen van het peesblad in de handpalm. Hierdoor kunnen de vingers niet goed strekken. De ziekte van Dupuytren is een chronische ziekte en kan niet worden genezen. Wel kan de arts met een operatie de bindweefselstrengen verwijderen die de vingers krom trekken.

Symptomen

• Knobbeltje of huidintrekking in de handpalm.
  • Moeilijk de vingers kunnen strekken.
  • Niet goed de vingers kunnen bewegen.

Onderzoeken

Om de diagnose te kunnen stellen, stelt de arts u vragen en doet een lichamelijk onderzoek.

Behandelingen

Een fysiotherapeut van het Flevoziekenhuis kan u helpen bij uw herstel. Als fysiotherapie niet helpt kan de arts mogelijk een operatie voorstellen.

De arts kan met een operatie de bindweefselstrengen verwijderen die de vingers krom trekken.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met de afdeling Plastische chirurgie via 036 868 88 43.
U kunt ook online een afspraak maken via mijnFlevoziekenhuis.nl.