Samenwerking binnen en buiten het ziekenhuis

De afdeling Cardiologie van het Flevoziekenhuis is relatief klein. Dat helpt de wachttijden kort te houden, en geeft ons grip op de planning. We voelen ons verantwoordelijk voor elkaar en elkaars patiënten. Ook werken we nauw samen met onze collega’s in de rest van het ziekenhuis. En we hebben goede banden met de huisartsen in Almere. Zij kunnen altijd snel bij ons terecht om te overleggen over hun patiënten.

… én met onze collega’s in de regio
We werken verder uitstekend samen met bijvoorbeeld het OLVG en met het Tergooi Ziekenhuis. Die samenwerkingen gaan ver. Een voorbeeld: als een patiënt van Tergooi een ICD nodig heeft, wordt die bij ons geïmplanteerd. En onze patiënten worden in Tergooi gedotterd. Zo hebben we allemaal onze eigen expertise, maar vormen we in de praktijk één grote vakgroep. We volgen gezamenlijk nascholing en weten elkaar snel te vinden om te overleggen over complicaties. Daardoor krijgt u in een kleine, persoonlijke setting de zorg die u misschien eerder in een groot ziekenhuis verwacht.