Onderscheidende bariatrische zorg door het Flevoziekenhuis

Het Flevoziekenhuis levert excellente zorg voor patiënten met overgewicht. De bariatrisch chirurgen – die voorheen in dienst waren van MC Zuiderzee – hebben altijd uitstekende resultaten behaald. We onderscheiden ons op twee punten, die uniek zijn in Nederland:

1.  Beweegprogramma

Wij bieden als enige bariatrisch centrum in Nederland een twee maanden durend beweegprogramma aan. Tijdens dit programma wordt u twee keer per week intensief begeleid door de fysiotherapeuten van FysioHolland. Zo werkt u voorafgaand aan de operatie al aan een actieve leefstijl en betere conditie, zodat u optimaal voorbereid bent op de operatie. Met een goede voorbereiding zijn de operatierisico’s minder. Ook werken we hiermee aan het aanleren van een gezondere leefstijl na de operatie.

2.  Voor- en nazorg bij u in de buurt

Ons beweegprogramma kan worden gevolgd op drie locaties: Almere, Lelystad en Harderwijk. Afspraken tijdens het voortraject en na uw operatie kunnen zo veel mogelijk plaatsvinden op vier locaties: Almere, Lelystad, Harderwijk en Zwolle. Zo hoeft u zo min mogelijk te reizen. De eerste intake en de operatie vinden wel altijd plaats in het Flevoziekenhuis.