Veelgestelde vragen contracten zorgverzekeraars 2024

Op deze pagina vindt u veelgestelde vragen over de contracten voor 2024 met zorgverzekeraars.

➽ Heeft het Flevoziekenhuis een contract met mijn zorgverzekeraar?

Update 25 maart:

Ondertussen hebben wij met alle zorgverzekeraars een contactafspraak gemaakt. Zie het actuele overzicht op deze pagina

Wij willen graag contractafspraken maken met alle zorgverzekeraars, zodat u met uw zorgverzekering voor alle verzekerde ziekenhuiszorg terecht kunt in het Flevoziekenhuis. In 2023 hebben we, net als voorgaande jaren, met alle zorgverzekeraars en voor alle soorten polissen een contract.

Op dit moment voeren wij gesprekken met de zorgverzekeraars om tot een akkoord over een contract voor 2024 te komen. Op onze website houden wij bij met welke zorgverzekeraar we een contract hebben, of met welke zorgverzekeraar we nog in gesprek zijn. Deze pagina wordt wekelijks bijgewerkt.

➽ Wordt mijn behandeling in 2024 vergoed?

Als uw behandeling in 2023 is gestart of als uw behandeling is ingepland voor 2024, dan wordt deze vergoed door uw zorgverzekeraar. Wordt er met uw zorgverzekeraar géén contract gesloten voor 2024? Dan is het mogelijk dat een nieuwe behandeling in 2024 niet of slechts gedeeltelijk vergoed wordt.

Wij adviseren u om bij twijfel contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

➽ Wat moet ik doen als er (nog) geen contract is met mijn zorgverzekeraar?

Update 25 maart:

De gesprekken voor 2024 zijn nog in volle gang. De kans is groot dat er in november en december contracten worden gesloten.  Als u van plan bent om van polis of van zorgverzekeraar te wisselen, dan kunt u onze website en de website van de zorgverzekeraar raadplegen om te zien of er een contract is gesloten.

Onze website wordt wekelijks bijgewerkt met de laatste stand van zaken.

➽ Waar kan ik meer informatie vinden?

Wilt u weten of bepaalde zorg, bijvoorbeeld een behandeling of operatie, verzekerd is? Of heeft u vragen over hoe u verzekerd bent? Neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Staat er voor u al een behandeling/operatie gepland en heeft u vragen over deze zorgkosten? Neem dan contact op met ons Verzekerdenpunt. Zij helpen u graag!