Wat als u niet verzekerd bent?

Als u niet verzekerd bent, dan kunt u wel in het Flevoziekenhuis terecht voor zorg. Het kan zijn dat u (een deel van) de zorg zelf moet betalen. U moet het volgende doen:

Digitaal: vul het formulier voor vragen over de zorgkosten in. U ontvangt van ons binnen 7 dagen bericht.

Of bezoek het ‘Verzekerdenpunt’ in de centrale hal van het Flevoziekenhuis. Hier krijgt u meer informatie over de kosten voor uw zorg. Soms moet u vooraf de zorg betalen. Dit kan bij het Verzekerdenpunt.

Passantentarieven

Voor mensen die geen verzekering hebben gelden andere prijzen voor de zorg dan voor mensen met een verzekering. Deze prijzen noemen we passantentarieven. Als het ziekenhuis geen prijsafspraken heeft met een zorgverlener gelden ook andere tarieven. Onder publicaties staat een overzicht van de passantentarieven van de afgelopen jaren.

TIP: kijk voor gratis advies over het oplossen van zorgverzekeringsschulden en het afsluiten van een zorgverzekering op de website www.zorgverzekeringslijn.nl