mijnFlevoziekenhuis

MijnFlevoziekenhuis is dé online plek waar u uw medische gegevens kunt inzien en/of wijzigen. Met mijnFlevoziekenhuis kunt u: 
  • afspraken maken of wijzigen;
  • ​uw geplande afspraken inzien;
  • uw medische gegevens bekijken.

Wie kan inloggen in mijnFlevoziekenhuis? 

Iedereen vanaf 12 jaar kan persoonlijke medische gegevens inzien in mijnFlevoziekenhuis. Om in te loggen heeft u een DigiD nodig. Regel uw persoonlijke DigiD.  

Voor kinderen geldt het volgende:

  • kinderen tot 12 jaar kunnen geen gebruik maken van mijnFlevoziekenhuis.  
  • kinderen tussen de 12 en 15 jaar kunnen samen met u inloggen met hun persoonlijke DigiD.
  • Kinderen vanaf 16 jaar mogen zonder begeleiding gebruik maken van mijnFlevoziekenhuis. 

Let op: u kunt geen afspraak maken voor uw kind via uw eigen mijnFlevoziekenhuis account. Wilt u als ouder inzage in de gegevens van uw kind jonger dan 12 jaar? Bespreek dit dan met de zorgverlener van uw kind of maak gebruik van de mogelijkheid om het medisch dossier van uw kind in te zien

Voor nabestaanden, mensen met een verstandelijke beperking of gemachtigden is het mogelijk om medische gegevens in te zien: meer informatie over het recht om medische gegevens in te zien. 

Veelgestelde vragen over mijnFlevoziekenhuis 

Ik heb problemen met inloggen, wat moet ik doen? 

  • U logt in op mijnFlevoziekenhuis met uw persoonlijke DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Lukt het niet met DigiD of heeft u vragen over DigiD? Dan kunt u terecht op de website van DigiD. Op deze speciale website vindt u extra uitleg over DigiD. 
  • Let op! DigiD werkt niet op een apparaat met een oud besturingssysteem.
  • Inloggen met controle via SMS maakt uw DigiD veiliger. Als u geen mobiele telefoon heeft, kunt u nog steeds inloggen. Kijk hier voor meer uitleg op de DigiD website.

Welke gegevens staan in mijnFlevoziekenhuis?
In mijnFlevoziekenhuis staan gegevens over u. Alleen de gegevens die bekend zijn bij ons kunt u inzien. Dit gaat bijvoorbeeld over de volgende gegevens:

  • uw bloeddruk, hoe lang u bent, hoeveel u weegt;
  • over uw zorgverzekering;
  • over waar u allergisch voor bent;
  • brieven en uitslagen van onderzoeken komen later dit jaar zichtbaar in mijnFlevoziekenhuis.

Waarom kan ik niet al mijn gegevens digitaal bekijken?
Het kan gebeuren dat u niet al uw gegevens kunt bekijken. Meestal komt dit omdat we de informatie (nog) niet hebben. Of omdat we nog bezig zijn met het digitaal beschikbaar maken. In de loop van 2019 worden gegevens toegevoegd in mijnFlevoziekenhuis. Uitslagen en brieven zijn vanaf 1 januari 2019 in mijnFlevoziekenhuis zichtbaar. Uitslagen en brieven van vóór 1 januari 2019 staan niet in mijnFlevoziekenhuis.

Hoe kan ik mijn gegevens (dossier) downloaden voor gebruik in mijn Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO)?

  • Kies voor ‘Download dossier’
  • U krijgt een bestand (.json)
  • Dit bestand kunt u uploaden in uw Persoonlijke Gezondheidsomgeving’

Hoe kan ik mijn gegevens (dossier) downloaden in PDF?

  • Open uw dossier via ‘raadpleeg dossier’
  • Download uw gegevens via het pdf-logo rechtsboven

Wilt u gegevens bekijken die niet in mijnFlevoziekenhuis staan?
Het is mogelijk om uw medische gegevens op te vragen. Er zijn twee mogelijkheden:

Ik heb vragen over de uitslagen van een onderzoek, mijn behandeling of zorg.
U bespreekt vragen over uitslagen van een onderzoek eerst met uw zorgverlener tijdens een volgende afspraak. Hij/zij geeft een uitleg. Deze uitleg is nodig om de gegevens beter te begrijpen. Als uw zorgverlener het nodig vindt om eerder contact op te nemen, dan doet hij/zij dat. Uw zorgverlener heeft de uitslagen ook gezien.

Waarom staan uitslagen pas na 10 dagen in mijnFlevoziekenhuis?
Het duurt 10 dagen voordat uitslagen van onderzoeken in mijnFlevoziekenhuis staan. In de meeste gevallen bespreekt u ze eerst met uw zorgverlener. De zorgverlener geeft u een uitleg over de gegevens. Deze uitleg is nodig om de gegevens beter te begrijpen. Daarom duurt het 10 dagen voordat u uitslagen kunt inzien via het patiëntportaal.

Waarom zijn niet alle uitslagen in mijnFlevoziekenhuis te bekijken?
Niet alle uitslagen komen in mijnFlevoziekenhuis. U kunt alleen uitslagen van onderzoeken bekijken die zijn aangevraagd of uitgevoerd door medewerkers van het Flevoziekenhuis. Gegevens van bijvoorbeeld de volgende organisaties zijn niet in te zien via mijnFlevoziekenhuis:

  • DeKinderkliniek;
  • uw huisarts;
  • verloskundige praktijk;
  • Revalidatiecentrum Flevoburen.

Voorbeeld: uw huisarts deelt met u uitslagen van onderzoeken die door hem of haar zijn aangevraagd. Deze uitslagen staan niet in mijnFlevoziekenhuis. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met uw huisarts.

Ik ben het niet eens met wat er staat in mijnFlevoziekenhuis. Wat moet ik doen?
Als u het niet eens bent met de gegevens die in mijnFlevoziekenhuis staan, dan kunt u dit bespreken met uw zorgverlener. Dit is bijvoorbeeld uw behandelend arts. Dit doet u de volgende keer dat u een afspraak heeft.

Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?
U kunt uw contactgegevens (telefonnummer en mail) aanpassen. Als u andere gegevens wilt wijzigen, neem dan contact op met de afdeling waar u in behandeling bent. 

Waarom staan er moeilijke woorden in mijn gegevens?
Uw zorgverlener(s) schrijven in uw medisch dossier. Soms is deze informatie voor hen bedoeld als naslag, of voor andere zorgverleners die bij uw zorg betrokken zijn. U kunt daarom informatie tegenkomen met medische termen, of moeilijke woorden. Hierdoor begrijpt u de informatie misschien niet of minder. 

  • Als u vragen heeft over gegevens in mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u deze stellen aan uw behandelend arts tijdens uw volgende afspraak.
  • Als u vragen heeft over het gebruik van het patiëntportaal, dan kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met telefoonnummer 036 868 71 00 of een e-mail sturen aan mijnFlevoziekenhuis@flevoziekenhuis.nl

Voor welke afdelingen kan ik online afspraken maken, wijzigen en annuleren?

Op dit moment zijn de volgende poliklinieken aangesloten op online afspraken maken:

  • Cardiologie
  • Dermatologie & Flebologie
  • Diabetes, Dietetiek
  • Keel-, neus- en oorheelkunde (KNO)
  • Maag-, darm- en leverziekten (MDL)
  • Mondziekten, kaak- en aangezichtschirurgie
  • Neurologie
  • Orthopedie
  • Plastische chirurgie
  • Reumatologie
  • Urologie

Waarom kan ik niet al mijn afspraken maken via mijnFlevoziekenhuis?
Voor sommige afspraken is het belangrijk dat de afdeling u helpt met het maken van een afspraak. Dat gebeurt buiten mijnFlevoziekenhuis om. Deze afspraken zijn daarom niet beschikbaar in mijnFlevoziekenhuis.

Waarom kan ik mijn afspraak niet online wijzigen of annuleren?
Voor sommige afspraken is het belangrijk dat u met de polikliniek overlegt als u een afspraak wilt wijzigen of annuleren. Daarom is dit niet voor alle afspraken online mogelijk.

Vragen over het gebruik van het patiëntportaal?
Als u vragen heeft over het gebruik van mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u op twee manieren contact met ons opnemen:

Kan ik de gegevens van mijn kinderen inzien?
De gegevens in mijnFlevoziekenhuis zijn alleen beschikbaar voor kinderen vanaf 12 jaar.
Heeft u vragen over DigiD?