Veelgestelde vragen mijnFlevoziekenhuis

Op deze pagina leest u de veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden.

Inloggen

➽ Ik heb problemen met inloggen, wat moet ik doen?

U logt in op mijnFlevoziekenhuis met uw persoonlijke DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Lukt het niet met DigiD of heeft u vragen over DigiD? Dan kunt u terecht op de website van DigiD. Op deze website vindt u extra uitleg over DigiD.

Gegevens op mijnFlevoziekenhuis

➽ Welke gegevens staan op mijnFlevoziekenhuis?

Op mijnFlevoziekenhuis staan gegevens over u. Bijvoorbeeld uw persoons- en contactgegevens, maar ook een groot deel van uw medisch dossier. Ook kunt u uw geplande afspraken zien en kunt u vragenlijsten beantwoorden die zijn klaargezet door uw zorgverlener, bijvoorbeeld voor een opname.

De medische informatie die getoond wordt op mijnFlevoziekenhuis is een selectie uit het volledige medisch dossier. 

➽ Waarom kan ik niet al mijn gegevens digitaal bekijken?

Het kan gebeuren dat u niet al uw gegevens kunt bekijken. Meestal komt dit omdat we de informatie (nog) niet in mijnFlevoziekenhuis tonen. 

➽ Hoe kan ik mijn gegevens (dossier) downloaden in PDF?

  • Log in op mijnFlevoziekenhuis
  • Ga bovenin het menu naar 'Dossier'
  • Klik op de blauw knop ‘Medisch dossier downloaden’
  • Uw medisch dossier wordt gedownload. Let op, dit kan even duren.
  • Wacht even tot de gegevens zijn opgehaald. Als de gegevens zijn opgehaald komt de melding 'De samenvatting van uw medisch dossier is klaar. U kunt het dossier nu downloaden’.
  • Klik op 'Download als xml' of 'Download als pdf' . Het xml-bestand kunt u zelf niet openen. Dit is bedoeld om in andere zorgsystemen te uploaden, bijvoorbeeld een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO). De
  • PDF kunt u zelf openen.
  • Uw dossier is gedownload.

Let op: in uw dossier staat privacy-gevoelige informatie. Deel uw dossier daarom alleen met zorgverleners en zorginstellingen die u behandelen.

➽ Wilt u gegevens bekijken die niet in mijnFlevoziekenhuis staan?

Het is mogelijk om uw medische gegevens op te vragen. Er zijn twee mogelijkheden:

➽ Ik ben het niet eens met wat er staat in mijnFlevoziekenhuis. Wat moet ik doen?

Als u het niet eens bent met de gegevens die in mijnFlevoziekenhuis staan, dan kunt u dit bespreken met uw zorgverlener. Dit is bijvoorbeeld uw behandelend arts. Dit doet u de volgende keer dat u een afspraak heeft.

➽ Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?

U kunt uw contactgegevens aanpassen. Hoe u dit doet leest u in het stappenplan hieronder:

  • Log in op mijnFlevoziekenhuis
  • Klik bovenin het menu op 'Mijn gegevens'
  • Klik op 'Contactgegevens'
  • Met de knop 'Veranderen' kunt u uw gegevens aanpassen
  • Klik op 'Opslaan' om de aangepaste gegevens op te slaan

Als u andere gegevens wilt wijzigen, neem dan contact op met de afdeling waar u in behandeling bent. 

➽ Waarom staan er moeilijke woorden in mijn gegevens?

Uw zorgverlener(s) schrijven in uw medisch dossier. Soms is deze informatie voor hen bedoeld als naslag, of voor andere zorgverleners die bij uw zorg betrokken zijn. U kunt daarom informatie tegenkomen met medische termen, of moeilijke woorden. Hierdoor begrijpt u de informatie misschien niet of minder. 

  • Als u vragen heeft over gegevens in mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u deze stellen aan uw behandelend arts tijdens uw volgende afspraak.
  • Als u vragen heeft over het gebruik van het mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur bellen met telefoonnummer 036 868 71 00 of een e-mail sturen aan mijnFlevoziekenhuis@flevoziekenhuis.nl

➽ Kan ik de gegevens van mijn kinderen inzien?

De gegevens in mijnFlevoziekenhuis zijn alleen beschikbaar voor kinderen vanaf 12 jaar.

➽ Op mijnFlevoziekenhuis staan geen ziekenhuisopnames

Op mijnFlevoziekenhuis worden alleen geplande ziekenhuisopnames en opnames die zijn geweest getoond. Deze ziekenhuisopnames kunt u terugvinden onder het menu afspraken en dan opnames. Opnames die nog moeten komen, maar niet zijn gepland, kunt u nog niet zien.

Uitslagen

➽ Ik heb vragen over de uitslagen van een onderzoek, mijn behandeling of zorg.

U bespreekt vragen over uitslagen van een onderzoek eerst met uw zorgverlener tijdens een volgende afspraak. Uw zorgverlener geeft een uitleg. Deze uitleg is nodig om de gegevens beter te begrijpen. Als uw zorgverlener het nodig vindt om eerder contact op te nemen, dan doet uw zorgverlener dat. Uw zorgverlener heeft de uitslagen ook gezien.

➽ Zijn mijn uitslagen direct in te zien via mijnFlevoziekenhuis?

Uitslagen van onderzoeken en andere (medische) gegevens zijn direct in te zien via mijnFlevoziekenhuis. Het kan voorkomen dat u vragen heeft over de uitslag. Uw arts bespreekt uitkomsten van onderzoek met u tijdens een afspraak. U kunt zelf beslissen of u uitslagen van onderzoek via mijnFlevoziekenhuis wilt inzien. 

➽ Waarom zijn niet alle uitslagen in mijnFlevoziekenhuis te bekijken?

Niet alle uitslagen komen in mijnFlevoziekenhuis. U kunt alleen uitslagen van onderzoeken bekijken die zijn aangevraagd of uitgevoerd door medewerkers van het Flevoziekenhuis. Gegevens van bijvoorbeeld de volgende organisaties zijn niet in te zien via mijnFlevoziekenhuis:

  • DeKinderkliniek;
  • uw huisarts;
  • verloskundige praktijk;
  • Revalidatiecentrum Flevoburen.

Voorbeeld: uw huisarts deelt met u uitslagen van onderzoeken die door hem of haar zijn aangevraagd. Deze uitslagen staan niet in mijnFlevoziekenhuis. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met uw huisarts.

Mist u toch uitslagen op mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u dit bij uw eerstvolgende afspraak bij uw zorgverlener navragen.

Afspraken

➽ Waarom kan ik niet al mijn afspraken maken via mijnFlevoziekenhuis?

Voor sommige afspraken is het belangrijk dat de afdeling u helpt met het maken van een afspraak. Dat gebeurt buiten mijnFlevoziekenhuis om. Deze afspraken zijn daarom niet beschikbaar in mijnFlevoziekenhuis.

➽ Waarom kan ik mijn afspraak niet online wijzigen of annuleren?

Voor sommige afspraken is het belangrijk dat u met de polikliniek overlegt als u een afspraak wilt wijzigen of annuleren. Daarom is dit niet voor alle afspraken online mogelijk.

➽ In de afspraakbevestiging staat niet bij welke polikliniek de afspraak is.

Uit privacyoverwegingen versturen wij de details van uw afspraak niet per e-mail. Om te zien waar en met wie u een afspraak heeft kunt u inloggen op mijnFlevoziekenhuis.  

➽ Waar is mijn afspraak? (op welke locatie)

Uit privacyoverwegingen versturen wij de details van uw afspraak niet per e-mail. Om te zien waar en met wie u een afspraak heeft kunt u inloggen op mijnFlevoziekenhuis.

➽ Ik heb een herinnering ontvangen, maar ik heb geen afspraak.

In mijnFlevoziekenhuis kunt u uw afsprakenoverzicht inzien.

  • Staat de afspraak uit de herinnering er niet bij? Neem dan contact op met 036 868 71 00. Dit kan maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
  • Staat de afspraak er wel bij? Dan verwachten we u in het ziekenhuis, tenzij het om een telefonische afspraak gaat.

➽ Hoe weet ik waar de afspraak voor mijn kind is?

Om de afspraakgegevens van uw kind in te zien, kunt u inloggen op mijnFlevoziekenhuis met de DigiD van uw kind. Op mijnFlevoziekenhuis ziet u alle gegevens.

Online aanmelden

➽ Hoe kan ik mij online aanmelden voor de afspraak?

U kunt zich aanmelden via mijnFlevoziekenhuis op onze website. Dit kan vanaf 24 uur voor de afspraak.

Voor meer informatie en uitleg over het online aanmelden, kunt u kijken op deze pagina. 

➽ Het online aanmelden voor een afspraak lukt niet

Online aanmelden is alleen mogelijk vanaf 24 uur voor de afspraak. Niet eerder. Het kan zijn dat u te vroeg bent.

Als het online aanmelden niet lukt, dan kunt u zich ook op de dag van de afspraak aanmelden bij de aanmeldzuil in de centrale hal van het ziekenhuis. Hier staan onze medewerkers voor u klaar om u te helpen.

➽ Ik heb geen QR-code ontvangen. Ik heb mij wel online aangemeld.

Heeft u uw spam e-mailbox al gecontroleerd? Het kan zijn dat de QR-code in uw spam mailbox terecht is gekomen.

Heeft u geen QR-code ontvangen? Dan kunt u zich op de dag van de afspraak aanmelden bij de aanmeldzuil in de centrale hal van het ziekenhuis. U ontvangt dan een nieuwe QR-code.

Vragen over het gebruik van mijnFlevoziekenhuis?

Als u vragen heeft over het gebruik van mijnFlevoziekenhuis, dan kunt u op twee manieren contact met ons opnemen:

Heeft u vragen over DigiD?

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.