Medische gegevens opvragen voor iemand anders

Het opvragen van medische gegevens van een ander persoon kan alleen met de toestemming van die persoon.

Hoe vraag ik medische gegevens op voor iemand anders?

• Download en print dit aanvraagformulier voor medische gegevens;
  • Vul het formulier in.
  • Breng het ingevulde formulier legitimatie naar mijnInfopunt. Neem uw legitimatiebewijs (paspoort, ID, rijbewijs) én dat van de persoon voor wie u de medische gegevens opvraagt mee.  Dit moet u laten zien als u het formulier brengt.
  • U kunt het ingevulde formulier ook scannen en mailen naar mijnInfopunt@flevoziekenhuis.nl, samen met een kopieën van beide legitimaties. Zorg dat BSN-nummers onleesbaar zijn, en maak foto's onherkenbaar. Dit kunt u met de  KopieID app van de Rijksoverheid doen.
  • Wij bellen als de kopie van de gegevens klaar ligt. Dit duurt maximaal 4 weken.
  • U kunt het medisch dossier ophalen bij mijnInfopunt. Hierbij moet u beide geldige legitimatiebewijzen laten zien.

Voor advocaten en letselschadebureau's geldt een andere aanvraagprocedure: een mail met het verzoek en het machtigingsformulier naar mijninfopunt@flevoziekenhuis.nl is voldoende.