Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Leveranciers
Deze pagina bevat specifieke informatie voor leveranciers van het Flevoziekenhuis. U vindt hier onder meer onze algemene inkoopvoorwaarden, contracttemplates, de werkwijze voor leveranciers van medische hulpmiddelen en de tekenbevoegdheid.
Algemene inkoopvoorwaarden en contracttemplates
Het Flevoziekenhuis wijst leverings-, betalings- en andere algemene voorwaarden van leveranciers nadrukkelijk van de hand en hanteert de volgende inkoopvoorwaarden en contracttemplates:
- Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg 2022 (AIVG 2022)
- Module PNIL (inhuur van personeel)
- Module ICT (producten/dienstverlening)
- Handleiding Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg (AIVG)
- Raamovereenkomst inkoop
- Standaard service overeenkomst versie 4 2020
- Wibaz invuldocument
- BoZ model verwerkersovereenkomst 2022
- ICT standaarden
Leveranciers van medische hulpmiddelen
De toepassing van de richtlijnen van het convenant ‘Veilige toepassing van medische technologie in ziekenhuizen’ heeft zijn weerslag op de wijze waarop het Flevoziekenhuis en haar toeleveranciers met elkaar omgaan. De belangrijkste spelregels zijn als volgt.
- De opdracht voor levering van medische hulpmiddelen inclusief medische apparatuur wordt altijd middels een inkooporder en enkel gegeven door de afdeling Inkoop van het Flevoziekenhuis.
- De levering van medische hulpmiddelen inclusief medische apparatuur vindt altijd plaats via de goederenontvangst van het Flevoziekenhuis. De uitlevering van medische apparatuur aan de gebruiker wordt altijd gedaan door de afdeling Medische techniek.
- Voor zicht- en bruikleenapparatuur geldt dat deze te allen tijde voorafgegaan wordt door een order van de afdeling Inkoop. Voor aflevering is hier ook regel 2 van toepassing.
- Externe technici die, na een opdracht daartoe, in het ziekenhuis werkzaam zijn, zijn aantoonbaar bekwaam. Zij kunnen dit op aanvraag middels een schriftelijke verklaring overleggen. En werken volgens de huisregels van het Flevoziekenhuis.
- De afdeling medische techniek verzorgt de vrijgifte van medische apparatuur nadat hieraan onderhoud is verricht.
- Recalls en Safety Notifications dienen altijd onmiddellijk na constatering, doch uiterlijk binnen 24 uur, van het gebrek per email en telefonisch te worden gemeld aan:
Afdeling Inkoop
Telefoon (036) 868 87 82
E-mail: inkoopalgemeen@flevoziekenhuis.nl.
Leverancier vermeldt in haar bericht de reden van recall, productomschrijving, productnummer, artikelnummer(s) en lotnummer van de betreffende partij.
Leverancier geeft aan op welke ordernummers de betreffende artikelen geleverd zijn. Bij het ophalen van het teruggeroepen product dient de leverancier direct een vervangend product uit te reiken zodat de processen in het Flevoziekenhuis gecontinueerd kunnen worden.
Tekenbevoegdheid
De Raad van Bestuur van het Flevoziekenhuis verleent volmacht tot het aangaan, verlengen, wijzigen en beëindigen van externe verplichtingen betreffende het inkopen van goederen en diensten aan de functionarissen en tot een bedrag zoals vermeld in onderstaande tabel:
Functionaris | Max. bedrag | Toelichting |
Hoofd Inkoop & Logistiek | 250.000 euro | |
Senior inkoper | 25.000 euro |
De genoemde bedragen gelden voor het totale bedrag inclusief BTW van de verplichting die is aangegaan gedurende de gehele looptijd van de verplichting. De inkooporders die door het ERP systeem worden gegenereerd zijn geautoriseerd volgens de interne procuratieregeling van het Flevoziekenhuis en deze regeling.
Stichting Flevoziekenhuis is niet gebonden aan verplichtingen die voortvloeien uit inkoopovereenkomsten die aangegaan zijn door personen anders dan de leden van de Raad van Bestuur en de gevolmachtigden.
De inkoop van geneesmiddelen verloopt zie de ziekenhuisapotheek.