Grote landelijke studie bij patiënten met CTS

Het Flevoziekenhuis doet mee aan een grote landelijke zorgevaluatiestudie bij patiënten met het carpaletunnelsyndroom (CTS): ‘Dutch Injection vs. Surgery TRIal In Carpal Tunnel Syndrome patients’ (DISTRICTS). Op dit moment ontbreekt er een wetenschappelijk onderbouwde behandelstrategie bij het CTS. Dit zorgt voor een grote praktijkvariatie in de behandeling van CTS en waarschijnlijk onnodige kosten. In het DISTRICTS-onderzoek (deelname is niet verplicht) wordt de effectiviteit van twee behandelstrategieën voor het CTS met elkaar vergeleken: de behandeling starten met een chirurgische interventie vs. starten met corticosteroïdinjectie. De deelnemers worden, indien nodig, verder behandeld volgens de inzichten van de behandelaar in samenspraak met de patiënt. Mocht u aanvullende informatie willen dan is deze te vinden op de website www.DISTRICTS.nl, of u kunt een e-mail sturen naar DISTRICTS@amc.nl