Begeleiding bij stoppen met roken van start

Begin november is de begeleiding bij stoppen met roken binnen het Flevoziekenhuis officiëel van start gegaan, als onderdeel van het transmurale zorgpad van de Almeerse huisartsen en het Flevoziekenhuis. Vier stoppen met roken coaches zijn afgelopen half jaar opgeleid en vertrouwd gemaakt met de aanpak. Zij zijn voorlopig samen drie dagdelen per week beschikbaar voor deze zorg. Naast de poliklinische zorg kunnen de coaches ook gevraagd worden bij klinische patiënten. De meeste patiënten zullen worden begeleid door de stoppen met roken coaches in de huisartsenpraktijken, een klein deel in het ziekenhuis.