Samen voor de beste zorg met digitale vragenlijsten

Patiënten en artsen van de afdeling KNO van het Flevoziekenhuis kunnen zich voortaan nog beter voorbereiden op een afspraak met behulp van digitale vragenlijsten. Er is meer ruimte voor een goed gesprek tussen de arts en patiënt; samen komen zij zo tot de beste zorg.

Voordat een afspraak in het ziekenhuis plaatsvindt, ontvangen patiënten een digitale vragenlijst van ConsultAssistent. De vragenlijsten gaan over de gezondheid, gezondheidsklachten en verwachtingen van de patiënt. Patiënten vullen op hun gemak thuis de vragenlijst in. Artsen kunnen zich beter voorbereiden op het gesprek, omdat zij vooraf meer informatie hebben over de hulpvraag van een patiënt. Dat helpt om patiënten sneller en beter te helpen.

Patiënten en artsen zijn enthousiast
Het Flevoziekenhuis heeft de inzet van de vragenlijsten zorgvuldig getoetst. Zowel patiënten als artsen zijn enthousiast over het gebruik. De verwachting is dat de vragenlijsten op termijn ook voor patiënten van andere afdelingen in het ziekenhuis kan worden ingezet. KNO-arts Carlijn Holland legt uit; “Voor mij helpt het enorm om vooraf aan de afspraak geïnformeerd te zijn over hoe mijn patiënten hun klacht ervaren en wat hun hulpvraag is. Hier kan ik direct het gesprek op aanpassen.”

Veiligheid staat voorop
Het gebruik van de vragenlijsten is veilig. ConsultAssistent voldoet aan de strengste normen over opslag en verwerking van medische gegevens. Het invullen is niet verplicht, maar helpt enorm om sneller tot een goed gesprek te komen.