Samenwerking met Ellerman optometrie

Almeerse patiënten met oogklachten kunnen voor bepaalde oogonderzoeken op verwijzing van de huisarts snel terecht bij de optometrist van Ellerman Optiek & Oogzorg. Het gaat om patiënten met verminderd en/of wazig zicht of droge ogen. Voordeel voor de patiënt is dat de wachttijd voor de optometrist kort is en dat het eigen risico niet wordt aangesproken. De optometrist is hbo-opgeleid in het doen van oogheelkundig onderzoek en beschikt over uitgebreide apparatuur. De optometrist informeert de huisarts over de resultaten. Is er met spoed oogzorg nodig? Dan neemt de optometrist meteen contact op met de oogarts voor een spoedverwijzing. U kunt uw patiënt direct verwijzen naar de optometrist van Ellerman; de optometrist belt de patiënt voor een afspraak.

Juiste zorg op de juiste plek

Deze samenwerking tussen de Almeerse huisartsen, de oogartsen van het Flevoziekenhuis en de optometristen van Ellerman is een voorbeeld van ‘de juiste zorg op de juiste plek’. ‘Thuis’ als het kan, in het ziekenhuis als het moet.