Stepped care artrose heup en knie

U kunt een patiënt met artroseklachten aan de heup of knie via een meekijkconsult met de orthopedisch chirurg aanmelden bij het Netwerk Artrose Flevoland. De orthopedisch chirurg van het Flevoziekenhuis beoordeelt de verwijzing en bekijkt wat de beste volgende stap is. Meestal is dat thuis oefenen met behulp van de Patiënt Journey app. Dit kan eventueel samen met een speciaal daarvoor opgeleide fysio- of oefentherapeut. De patiënt ontvangt een unieke inlogcode voor het gebruik van de gratis app en kiest desgewenst  op netwerkartroseflevo.bnw.nl een deskundig fysiotherapeut in de buurt. De begeleiding door de fysiotherapeut wordt vergoed vanuit de basisverzekering en gaat ten koste van het eigen risico. Worden de klachten na het doorlopen van het oefentraject toch niet minder? Dan is een bezoek aan de polikliniek Orthopedie de volgende stap.

Het Netwerk Artrose Flevoland is onderdeel van het programma Almere Durft, waarbij Almeerse huisartsen en fysiotherapeuten en het Flevoziekenhuis samenwerken aan de Juiste zorg op de Juiste plek.