Nieuw zorgverlenersportaal

Met de livegang van het nieuwe EPD HiX op 27 oktober, verandert ook het zorgverlenersportaal. Hier hebben we op 16 oktober een brief over gestuurd.

Wat verandert er in het zorgverlenersportaal vanaf 27 oktober?

De URL van het zorgverlenersportaal is aangepast

De nieuwe URL voor het zorgverlenersportaal is: https://zorgverleners-flevoziekenhuis.hix365.nl/. De URL is naar verwachting vanaf 27 oktober 13.00 uur te benaderen.

Inloggen met een UZI-pas Inloggen op het nieuwe zorgverlenersportaal gaat vanaf 27 oktober met een UZI-pas.

Inloggen gaat via de hierboven genoemde URL. Inloggen kan na livegang niet meer direct via Medicom. Een uitleg van hoe u in kunt loggen vindt u in de handleiding.

Naast uitslagen kunt u ook de brieven, allergieën en geregistreerde behandelbeperkingen inzien

In het nieuwe zorgverlenersportaal kunt u labuitslagen, microbiologie-uitslagen, pathologie-uitslagen en radiologie- en nucleaire-onderzoeken inzien. Het inzien van radiologiebeelden is nog niet mogelijk. Daarnaast kunt u ook patiëntbrieven, allergieën en geregistreerde behandelbeperkingen inzien. Let wel op: u kunt alleen de gegevens van patiënten uit uw eigen praktijk inzien, als zij daarvoor toestemming hebben gegeven.

Melden overlijden patiënt

Als een patiënt overleden is, kunt u dit in het zorgverlenersportaal melden. De melding komt bij de patiëntadministratie van het Flevoziekenhuis terecht. Zij verwerken de melding in het EPD. In de handleiding van het zorgverlenersportaal staat hoe u het overlijden van een patiënt kunt melden.

Handleiding zorgverlenersportaal

Er is een handleiding van het nieuwe zorgverlenersportaal beschikbaar. Deze is beschikbaar gemaakt via IZA, het intranet van Zorggroep Almere.

Contact met het ziekenhuis en verwijzingen tijdens live-gang van het EPD op 26 en 27 oktober

Het zorgverlenersportaal is niet beschikbaar tussen 26 oktober 8.00 uur en 27 oktober 13.00 uur. Na de livegang van HiX op vrijdag 27 oktober 13.00 uur is ook het nieuwe zorgverlenersportaal live. Onze artsen en medewerkers zijn aanwezig in het ziekenhuis. Zij zijn via de reguliere kanalen bereikbaar, ook voor de meedenkconsulten. De Zorgdomeinverwijzingen komen vertraagd binnen bij het Flevoziekenhuis.